A1. Read Jill's problem again. Now, summarize her problem in two or three sentences in Arabic.

اقرأ مشكلة "جيل" مرة أخرى. الآن، لخص مشكلتها في جملتين أو ثلاث باللغة العربية.

شرح التمرين

ركز على النقاط الأساسية: خجلها، وصعوبة تكوين الصداقات، وتوترها في الفصل.

Summarize Jill's problem in two or three sentences in Arabic.

A2. Well done! Now complete this perfect summary of Jill's problem in English. Choose the correct words from the word bank.

أحسنت! الآن أكمل هذا الملخص المثالي لمشكلة "جيل" باللغة الإنجليزية. اختر الكلمات المناسبة من بنك الكلمات وضعها في الفراغات.

شرح التمرين

اقرأ الجملة كاملة وحاول أن تفهم المعنى العام قبل اختيار الكلمة. تذكر الكلمات التي استخدمتها "جيل" لوصف مشاعرها وأفعالها.

Jill's problem is that she is very ... . She is ... to speak to other students in her new school and can't make ... . She also ... and goes red when a teacher asks her a question.

friends
shy
stammers
afraid

A3. Excellent! Now that you have understood the problem in Arabic and practised the vocabulary, write a summary of Jill's problem in your own English words.

ممتاز! بعد أن فهمت المشكلة بالعربية وتدربت على المفردات، اكتب الآن ملخصاً لمشكلة "جيل" بكلماتك الإنجليزية الخاصة.

شرح التمرين

حاول أن تلخص مشكلة جيل في جملتين أو ثلاث. اذكر أنها خجولة، وتجد صعوبة في التحدث وتكوين الصداقات.

Write a summary of Jill's problem in your own English words.

B. Now read both letters on page 12 of your Course Book and find the following:

اقرأ رسالة "جيل" ورد "العمة سالي" مرة أخرى في صفحة 12 من كتاب الطالب، ثم صل الكلمات أو العبارات بمعانيها الصحيحة.

شرح التمرين

ابحث عن الكلمات في النص وحاول تخمين معناها من سياق الجملة قبل اختيار الإجابة.

Match the words or phrases with their correct meanings.

a word meaning 'frightened'
a word meaning 'speak with difficulty'
a word meaning the opposite of 'shy'
what to say to be friendly
afraid
stammer
confident
hello
1 من {{ total_questions_count }}
المزيد من الأسئلة؟