A: Listen and repeat. Then work in pairs to practise the phrases in your own questions and answers. استمع للعبارات واختر المعنى أو الاستخدام الصحيح لها كما وردت في سياق التجربة (Track 16).Audio Script:Let's get started. (هيا بنا نبدأ)How's this? (كيف هذا؟ / هل طريقتي صحيحة؟)Like this? (هكذا؟)I hope so. (آمل ذلك)Slow down! (تمهل!) When you want to suggest beginning an activity, you say: Explain the Question عبارة تشجيعية للبدء. Slow down Let's get started Like this? الإجابة الصحيحة: (Let's get started)نستخدم 'Let's get started' عندما نكون جاهزين للبدء في العمل.(Unit 2: Communication, Lesson 2: Doing an Experiment, WB p. 18) When you show someone your work to check if it's correct, you say: Explain the Question سؤال للتأكد من صحة الطريقة. I hope so Let's get started Like this? الإجابة الصحيحة: (Like this?)نستخدم 'Like this?' أو 'How's this?' لنسأل المراقب عما إذا كنا نقوم بالعمل بالشكل الصحيح.(Unit 2: Communication, Lesson 2: Doing an Experiment, WB p. 18) When someone is working too fast, you say: Explain the Question أمر لتقليل السرعة. Slow down! How's this? I hope so الإجابة الصحيحة: (Slow down!)نستخدم 'Slow down!' للطلب من الشخص التمهل.(Unit 2: Communication, Lesson 2: Doing an Experiment, WB p. 18)
B. Match the phrases to the pictures. صل عبارة التعليمات بوصف الصورة المناسب (رقم الصورة واسم الجهاز). Match the instruction to the correct object. Explain the Question فكر: ما هو الجهاز الذي نضغط عليه؟ أو ندخل فيه رمزاً؟ click on the left-hand button enter the code plug it in select a program turn/switch it on Picture 1: Computer Mouse (فأرة حاسوب) Picture 2: Security Keypad (لوحة أرقام) Picture 3: Power plug (قابس) Picture 5: Washing machine (غسالة) Picture 8: Power button (زر تشغيل) الإجابات الصحيحة:Click on... → Picture 1 (Computer Mouse)Enter the code... → Picture 2 (Keypad)Plug it in → Picture 3 (Plug)Select a program → Picture 5 (Washing Machine)Turn/switch it on → Picture 8 (Power Button)(Unit 2: Communication, Lesson 2: Doing an Experiment, WB p. 18)